Kjøpsvilkår

Navn: MAGISKE MASKER AS 

Epost: post@magiskemasker.no

Telefon: 468 00 964

Adresse:

Østervågkaien 5

4006 Stavanger

Organisasjonsnummer: 916584369 foretaksregisteret

 

Leveringsbetingelser og risiko

Magiske masker as står ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser i levering av din vare, som skyldes feil eller forsinkelser hos fraktleverandør. Alle leveringsfrister er veiledende, og avvik kan forekomme. Dersom din sending blir forsinket, eller borte vil vi gjøre vårt ytterste for å hjelpe deg slik at den kan mottas så raskt som mulig.

Dersom du ikke har mottatt din bestilling innen 10 virkedager etter at den er bestilt ber vi deg ta kontakt på post@magiskemasker.no. Dersom du mot formodning ikke skulle motta dine varer, får du selvsagt refundert det du har betalt.

En vares risiko overgår til kjøper når angreretten (14 dager etter mottagelse av varen) er utløpt. Er varen blitt skadet etter at kjøperen har fått den, gjelder fortsatt angreretten, med mindre skaden skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra kundens side.

Vi anbefaler at du velger å beholde originalemballasjen, da varen bør leveres i originalemballasjen for at vi skal kunne bekrefte opphavet.

 

Sikkerhet

Magiske masker as tilbyr kun sikre betalingsløsninger fra annerkjente betalingstilbydere. Ønsker du å vite hvilke personopplysninger vi registrerer, kan du lese om dette under «personvern«. Har du andre spørsmål angående sikkerhet, kan du ta kontakt på post@magiskemasker.no.

 

Bestilling

Du ser hvilke variasjoner og farger som er igjen av et produkt, inne på hver produktside. Når din bestilling er registrert, vil du motta en bestillingsbekreftelse per e-post. Har du spørsmål angående din bestilling, kan du ta kontakt på post@magiskemasker.no, husk å markere e-posten med ordrenummer og emne.

Vi tar forbehold om at varelageret i nettbutikken, kan inneholde feil. Skulle du mot formodning oppleve at vi er utsolgt for et eller flere produkter i din bestilling, belastes du selvsagt ikke for varen(e) som ikke kan leveres.

Ønsker du å kansellere en bestilling/ vare, må du kontakte oss fortest mulig per telefon eller epost. Er varen allerede sendt, må du benytte deg av angreretten.

Forventet leveringstid er 3-5 dager.

 

Retur

Ønsker du å returnere en vare?

Slik gjør du:

  1. Fyll ut den nederste delen av angrerettskjemaet og gi oss beskjed på post@magiskemasker.no senest 14 dager etter du mottok varen. Si ifra om du ønsker å bytte varen, tilgodelapp eller å heve kjøpet.
  2. Send pakken tilbake til oss, adressen finner du øverst på angrerettskjemaet eller på hjemmesiden vår. Merk: velger du å sende pakken uten sporingsnummer, har du ingen rettigheter om pakken skulle bli borte. Vi anbefaler på det sterkeste at du sender returer med sporingsnummer.
  3. Varen skal være i tilnærmet samme stand og mengde som da du mottok den. Husk å lukke pakken/posen godt med ekstra tape slik at ikke varene blir ødelagt under sending.

Se forbrukerkjøpsloven eller ta kontakt med oss på post@magiskemasker.no dersom du har spørsmål.

 

Fraktvilkår

Når du legger inn bestilling på magiskemasker.no vil du motta en ordrebekreftelse på mail fra oss. Vi vil normalt behandle din ordre samme eller neste virkedag avhengig av tidspunkt for bestillingen. Vi pakker og sender ut varer hver dag fra mandag til fredag. Bestiller du i løpet av helgen vil vi behandle din ordre førstkommende mandag. Hvis du ikke har mottatt ordrebekreftelse fra oss har ikke bestillingen gått igjennom. Ta derfor kontakt med oss.  Vi tar forbehold om noe lengre leveringstid i perioder der vi eller Posten har mye trafikk.

Varene blir sendt med Posten Norge og vi tar en fast fraktpris på 39,- kr med sporing. 

Ordre over 550.- er fraktfrie.

For uavhentede pakker belastes du med 250,-. Uavhentede varer omfattes normalt ikke av angreretten. Ved kort- og kredittkjøp må vedkommende i følge loven være 18 år.

Å hente i butikk er gratis, men varene må hentes i løpet av 3 dager. Varen hentes etter at du har fått en bekreftelse fra oss på at varen er klar.

Husk å ta med ordrebekreftelsen og vis den i kassen.

 

Angrerett

Angrerettloven av 21. Desember nr. 105 2000. Forbruker kan gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at tjenesteyter har oppfylt sin opplysningsplikt ihht. Angrerettloven og varen er mottatt. Fristen løper uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angreretten ikke er gitt. Forbruker må gi melding til tjenesteyter dersom angreretten benyttes. Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp. Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig. Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt, plikter tjenesteyter å tilbakeføre alle faktiske kostnader som er belastet forbruker. Returkostnader må imidlertid forbruker bære, med mindre tjenesteyteren har misligholdt avtalen, eller tjenseteyteren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte vare ikke var tilgjengelig.

Kilde: forbrukerombudet.

 

Reklamasjon

Du må reklamere innen rimelig tid dersom du oppdager feil eller mangler ved varen. Ta kontakt på e-post eller telefon og vis til ditt ordrenummer og beskriv feilen eller mangelen. Vi vil evaluere om feilen eller mangelen, går under definisjonen reklamasjon i tråd med kjøpsloven og rettspraksis. Dersom du ønsker en ny vare, blir den tilsendt på magiske masker as nettbutikk sin regning. Ønsker du pengene tilbake, må du gi oss beskjed om dette. Du vil få pengene tilbakebetalt innen 14 dager, fra vi mottok varen i retur.

Reklamasjon – forbrukerloven av 2002. Dersom mottatt vare har feil eller mangler, kan kjøper gjøre gjeldende en rekke mangelsbeføyelser (eks. Å holde kjøpesummen tilbake, retting, omlevering, prisavslag, heving og erstatning) etter kjøpsloven, jf. Kjl. §§30 flg. Dette forutsetter imidlertid at kjøper reagerer innen visse frister. I forbrukerkjøp er reklamasjonsfristen som utgangspunkt to år etter at kjøper mottok varen. Dersom varen eller deler av varen er ment å vare vesentlig lenger enn to år, utvides rekamasjonsfristen til fem år. Det må gis melding til selger innen rimelig tid etter at kjøper oppdaget eller burde oppdaget mangelen. Det stilles ingen formkrav ved reklamasjon, men av bevismessige grunner bør meldingen gis skriftlig. Det bør fremgå av meldingen (reklamasjonen) hvilke mangelsbeføyelser kjøper ønsker å gjøre gjeldende. Ved reklamasjoner skal tjenesteyter bære alle kostnader forbundet med kjøpet, herunder utgiftene til tilbaketransport.

Kilde: forbrukerombudet

 

Bytting

Dersom du ønsker å bytte en vare kjøpt i nettbutikken, må du gi oss beskjed om dette til post@magiskemasker.no senest 14 dager fra du mottok varen. Når du har fått en bekreftelse på at vi har varen du ønsker på lager, merk angrerettskjemaet med din kontaktperson og varen du ønsker å bytte til. Vi vil sende en bekreftelse per epost når varen har kommet i retur og ny vare er sendt.

Merk: varen det byttes til må være samme vare, eller ha samme verdi. Om du ønsker en annen vare, må du benytte deg av angreretten og gjennomføre en ny bestilling.

Ønsker du å bytte varer kjøpt i nettbutikken, i fysisk butikk, må du ta med deg angrerettskjemaet og ordrebekreftelsen. Dette forutsetter at du er innenfor angrerettsfristen og at varen er i samme stand som ved utsendelse.

Ta alltid kontakt med oss på post@magiskemasker.no før du sender varen i retur, dersom du vil reklamere på en vare. Ny eller riktig vare, vil sendes rasket mulig etter at vi har mottatt varen med feil eller mangler fra deg.